Poczta interia – nie dochodzą maile
Jeden z klientów miał spory problem. Powiadomienia o zakupach, resetowanie haseł nie dochodziły na skrzynki pocztowe Interia. Niby śmieszny problem bo przecież każdy teraz używa gmail, ale akurat u tego klienta 30% klientów miało konta na interia.
Post będzie krótki, ale konkretny. Z problemem walczyłem prawie pół roku.
Nie pomogło wysyłanie maili poprzez SMTP – w tym wypadku używam wtyczki. Lubię wtyczki, które służą czemuś konkretnemu, są aktualizowane i nie stanowią większego zagrożenia.
Nie pomogło dodanie w DNS rekordów DKIM.
Nie pomogło też szukanie w dokumentacji Interii czy na forach.
Dlatego zastosowałem pewną sztuczkę. W domenie, z której maile były odrzucane założyłem sobie konto. Założyłem również sobie konto na interia. I rozpocząłem namiętne wysyłanie maili między sobą z czego się da by złapać choć odrobinę komunikatu z serwera, którego w teorii zrozumieć się nie da.
I to mi się udało. Wprawdzie z 72 godzinnym opóźnieniem ale jednak.
Uwielbiam czytać komunikaty, uwielbiam czytać dokumentacje. Wielu ludzi tego nauczyłem, ale są też tacy którzy wolą kliknąć 10 razy zanim coś przeczytają.
Dopiero w takiej informacji zwrotnej znalazłem ukryty link do formularza, który zawierał konkretne informacje. Przepraszam, dużo informacji i możliwości.
Adres IP serwera, z którego wysyłasz e-maile, został uznany za źródło spamu.
Stało się tak, ponieważ użytkownicy Poczty Interia masowo oznaczają wiadomości z tego adresu IP jako SPAM.
W ramach ochrony naszych użytkowników Twój e-mail został zablokowany.
Nie wysyłasz spamu, a mimo to wiadomość została odrzucona? Może to wynikać z kilku powodów:
– korzystasz z serwera współdzielonego (Twój serwer poczty rozsyła wiadomości z kilku domen, np. platformy hostingowe),
– wiadomości transakcyjne i maile reklamowe wysyłasz z tych samych IP,
– Twoja domena ma niepoprawnie skonfigurowany rekord TXT SPF: adres IP, z którego wysyłasz maile, nie występuje w rekordzie SPF lub nie jest zamknięty (~all zamiast -all),
– Twoja domena nie ma poprawnie skonfigurowanego rekordu PTR adresu IP, z którego wysyłasz maile.
I kluczem programu okazuje się ten fragment:
(~all zamiast -all)
Zmiana tego rekordu w DNS cudownie odblokowała maile.
Żeby nie było szukałem wcześniej w Internecie informacji na ten temat. I powiem szczerze, lepiej spędziłbym ten czas w internacie (szczególnie żeńskim).